Gratis bestaat niet

Door Lorin Parys op 26 juni 2015, over deze onderwerpen: Leuven

De Stad Leuven laat een website bouwen voor bezoekers die willen shoppen in Leuven. “N-VA Leuven vraagt al lang dat de stad eindelijk een digitale strategie uitwerkt voor de promotie van de handel,” zegt Vlaams volksvertegenwoordiger Lorin Parys (N-VA). “Maar de manier waarop ze dat doet, roept grote vragen op. De Stad gunt de opdracht aan een reclamebureau, dat hiervoor exact één euro aanrekent. Na navraag blijkt dat CityLife, een bedrijf dat klantenkaarten verkoopt aan handelaars, en de bank KBC, achter de schermen de facturen van het reclamebureau zullen betalen.”

“Dat roept vragen op zoals: zullen de handelaars die klant zijn bij CityLife kunnen genieten van een voorkeursbehandeling op de site? Wat met de data die de website zal vergaren? Met andere woorden, wat is het voordeel dat een bank als KBC en een bedrijf als CityLife halen uit het betalen van een website die niet van hen is? Alle Vlamingen weten al lang dat gratis niet bestaat, maar de stad Leuven blijft er wel in geloven,” zegt Parys die voor N-VA ook in Centrummanagement Leuven zetelt.

“Bovendien gaat het om dezelfde partijen die een eerste website ‘Shoppen in Leuven’ hebben gemaakt. Die samenwerking is stil gelegd omdat de resultaten niet naar behoren waren. Maar toch gaat de stad terug met dezelfde partijen in zee. Onbegrijpelijk,.” besluit Parys.   

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is